piu

Direktlänk till inlägg 31 maj 2008

Kaffegäster

Av pirkko sundeborn - 31 maj 2008 15:50

Vaknade sent idag kl 8.45 ovanligt sent att vara jag. Sen gick vi ut Ingvar grejade med släpet , Benny skulle visst komma hem imorgon o hjälpa med bromsarna i bilen. Jag har städat husvagnen det var lite skräpigt efter förra helgen när sessan var med. Så nu är det gjort la ut ren matta som moster hade tvättat åt mig tack för det. Sen satte Ingvar upp "dallas ställning " åt mig så jag får o köpte 4 st surfinor till den det blev fint tack I o B för den ställningen jag fick den av dom för de tyckte jag var snäll ( det var allt skryt) men det får man göra ibland det är ju ingen annan som säger det så då får man säga det själv, eller hur? Sen kom moster o gubben hennes på besök dom var på väg till Vapelnäs deras ett ut av barnbarn fyller 8 år, så de hade åkt från O-sjön , de skulle tillbaks dit sen, ville att vi skulle komma men det kan vi inte för B C oC kommer ju imorgon, så det blir lite snävt tyckte vi. Vi vet inte när vi kan åka näst är b-vakt mycket fram över nästa Lör. till Tisdag kväll först o främst Jeanette o Jens åker till Stockholm o gå på Celine Dion konsert det skulle jag också velat se , men vi ska väg till Eskilstuna slutet på Juli o se Pol Potts det vill jag någ heller gå på det ska bli mysigt det , ska bo på hotell en natt .Det var ett tag sen 2 år sen vi var sist i väg på konsert,Sen vet jag inte så mycket mer vad vi ska göra i sommar Anders o Christina kommer också någon gång slutet på Juli det blir mycket trevligt det också. Får vi se vad vi hittar på då, kanske åker till höga kusten o ta med picknick korgen med o fara o titta på något där fast Ingvar är nästan less Ådalen han har ju varit där genom jobbet nästan varje dag i 20 års tid , men han får härda ut han vet ju varenda bonde som bor där uppe vad dom heter o deras förfäder, nästan!!!! Nu ska jag gå o titta på om maten börjar bli klar det blir klyft pot. kantarell sås o grillat kött gott säkert känner oss lite hungriga nu. Får vi se om vi sticker till Huddik en sväng efter maten o tar några strömmingar ?????????? inte bestämd ännu. ha en trevlig lördag eftermiddag vi höres.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards