piu

Direktlänk till inlägg 26 juni 2008

Hemma igen

Av pirkko sundeborn - 26 juni 2008 16:23

Ja nu har midsommar varit, det gick bra , Ingvar jobbade hela helgen men vi var i O-sjön. Sov ensam en natt , men moster o reino var ju där o ett par andra. Det var så lungt o skönt. Vi åkte hem på söndag. Måndag var vi på shopping runda med lill trollet Cornelia o hennes mamma hon fick välja kläder själv till trollet, det blev en hel del , men inte överdrivet. Sen på kvällen var vi o grattade de andra trollet. Kl halv 9 åkte vi hem snabb duchade o åt lite kvälls fika, sen for vi mot Gävle . Vi kom fram vid 00.45 ca till Furuviks camping sov utanför på en uppställnings plats för vagnar tills på morgonen. Alicia sov hela vägen dit moffa lyfte över henne till vagnen på natten hon vaknade inte. Sen körde vi in till camp. påmorgon. Åt rejäl frukost o gick till parken sen, vi hade en hel mysig dag bland apor o andra djur var där hela dan. Sen åkte vi o handlade i Gävle en sväng.innan det var dags för kvälls fika o sömn. Vi åkte hemåt 11.30 ca på onsdag men vi stannade en himla massa ggr. Alicia badade i Tönnebro hon tyckte vattnet var varmt, inte jag tyckte det inte moffa heller  men hon fick plaska en stund där. Vi kom hem vid 19.30 tiden , men vi är fortvarande barnvakt, även imorgon. Jens är uppe i Storuman o jobbar Jeanette jobbar till 20.15 så hon skulle komma ikväll hit. Alicia o Ingvar sover nu en sväng så hon orkar vara vaken tills mamma hennes kommer , vill träffa sin dotter förstår jag väl.Vi fick nyss en lastbils last med "fyll" eller jord. Så jobb finns det hur mycket som helst men o men. Rom byggdes inte heller på en dag. Vi blir b-vakt igen på lördag kväll ungdomarna ska på 30 års kalas till Lizette på Alnön Grattis Lizette!!!!!!!!!!!! Så göra har vi o jag är som jag är i hela j-kla kroppen snart kan jag knappt kliva upp på morgon , men jag ska ringa min docktor efter hans sem. dom får röntga o kolla någa vad i helsike jag har för fel det blir aldrig slut på det här jag trodde jag skulle gå i bitar i benet när vi åkte till Gävle jätte svårt att sitta så länge på ett o samma ställe det är väl dom senorna som spökar i hela kroppen nu eller vad i allsin dar det är.Tänker hur orkar jag sitta till Eskilstuna när vi ska dit senare i sommar, tar säkert 10 timmar att ta sig dit vi får stanna o stanna ibland efter 2 mil orkar inte härda ut längre.Så mycket jävligt, det har blivit man tycker det skulle räckt med händerna men ack nej. Tur att Ingvar jobbar som han gör så han är hemma o sköter lite av marktjänst. Nu vaknade dom nu ska vi äta . Ha det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards