piu

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Första snön kom igår kväll

Av pirkko sundeborn - 30 oktober 2008 08:56

Ja nu är det vinter på allvar fyyyyy. Har varit hämtnings mommo  o matlagerska , så man har det man gör, men det  är ju kul med trollerna.Ingvar har grejat här hemma som besatt, med allt möjligt jux.Men nu sover han faktiskt, han kom hem vid 3 i morse, sedan har han klivit upp så tidigt varje morgon den här veckan så nu får han sova ut.Igår kväll kom Januz o 2 till o tittade på våran fönster , de skulle beställa till sig nya men de vill se hur dom ser ut först.Sedan var jag o spelade hos grannen ett par timmar, har blivit riktig  "poker" haj, hah-haa. Det är jätte kul tids fördriv, i dessa mörka kvällar. Hoppas bara att det blir VÅÅÅÅÅÅÅÅÅR snart vinter elände vill jag att det ska gå fort, som attan, inget roligt med det.Till helgen ska vi ev. vara barnvakt åt lill-fisen, vet inte än hur det blir annars tänkte jag bjuda grannen på middag det är en öppen fråga än så länge har frågat dem lite öppet bara, om dom ska göra ngt. annat bara. Var även hos Jens o Jeanette här om kväll på  kaffe de hade bjudit Benny, Carro o Fisen + några andra komppisar i o med att Jens fyllde år i fredags, så jag var också bjuden fast vi hade redan grattat han, men det var ju trevligt så jag fick träffa trollerna o gosa med de en stund , lillen var som attan på kakorna hon åt för fulla muggar visste inte hur mycket hon fick i den lilla munnen, hon vet vad hon vill, annars säger hon någ till minnsan, vem är det som lär dom igentligen INGEN de vet själva från  tidig ålder. God trollerna. Nu ska jag gå o hämta mer ved o fylla på i öppnaspisen ger rätt så skön värme en stund iallafall framför allt mysfaktor 1. Ha en bra dag alla där ute så vi hörs.

 
 
anki

anki

31 oktober 2008 13:02

Träna lite till du så kommer vi och drar en spader med er kram Anki

http://anki.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards