piu

Alla inlägg den 11 december 2008

Av pirkko sundeborn - 11 december 2008 18:01

Vad det snöar hela tiden inte så vansinnigt men dock. Idag har Alicia varit hos mig ett par timmar medans Jeanette åkte på ärenden o till Sidsjön med grejer hennes telefon gick varm , jag skulle få magsår om jag var så eftersökt som hon är.Hit o dit o ingenstans hela tiden hoppas det lugnar ner sig efter helgen det gör det säkert nu ringer alla o frågar om hon är nervös  osv. Har nyss varit på en promenad till Ica det var jobbigt o gå i det här moddet säkert 5-10 cm på sina ställen dom plogar heller inte så bra gångvägen o tunneln men jag hade ryggsäcken så man slapp o bära fast jag skulle bara ha bröd o potatis men tillräckligt för mig att ta hem. Ingvar har satt sig på hela ryggen i soffan känner sig väldigt trött det är väl inte så konstigt heller om han gör det har han all rätt att göra , så vansinnigt mycket som han har haft för sig här hemma o det är inte slut än vi bara undrar NÄR , det här huset tar kål på oss o lite till , man blir så förbannad Varför fick vi inte bo kvar i Värsta  dom ska ju aldrig bygga där ändå , det var bara för Banverkets VISION o drömmar att så skulle det bli , men  kommer inte o bli. Man kan också göra så med statens pengar så ni vet alla skattebetalare , vi bara betalar o ler men det här fallet vet att det är sant, dom skriver till o med i media . så j-kla ruttet samhälle vi lever i.Ja , ja. nu har man spytt galla ur sig igen så det känns lättare. Imorgon ska jag till Alicias dagis på Lucia kl.15 hoppas hon inte är "hostigare" vad hon var idag så hon kan gå 1 timme dit , inte så kul heller på lördag om hon hostar så.Men det gör ju alla människor nu hörs det överallt så det är inte så konstigt.Nu ska jag skriva lite till min kompis i Finland det var ett tag sedan hon har ju köpt en kiosk som hon huserar i 6 dagar i veckan.Så har det gottt folk vi får höras.

Ovido - Quiz & Flashcards