piu

Alla inlägg den 29 december 2008

Av pirkko sundeborn - 29 december 2008 18:29

Igår kväll gick jag fram otillbaks till I o B , när jag kom hem så sa Ingvar att vi ska få nattgäst, det var ju Alicia som hade ringt o ville komma till mommo o moffa o sova över, det fick hon ju , hon o Jens hade precis varit här o Jens lånade en grej av Ingvar , så hon fick väl mer smak att vara med oss, det var ju tur det hon har varit helt upp o ner sedan allt sto hej kring bröllopet o sven sexor o möhippor så det var kul att hon ville komma. Det gick bra tills kl. 3 inatt då längtade hon efter mor o far o ville hem, men vi pratade med henne så hon lugnade ner sig o sov vidare, det har aldrig hänt förrut. Sedan sov hon till kl.8.15 jag skjutsade hem henne vid 11 tiden, Jens har ju tagit sem. mellan dagarna för att umgås med sin dotter, dom är ute o åker skridskor.Jeanette är fortvarande halv dålig i magsjuka, men det börjar repa sig, de kan tacka mig för det hah-haa, det var inte medvetet smittning men sådant kan man inte förutspå det kom som en blixt från en klarblå himmel, skiten.Idag skulle jag på apoteket samtidigt som jag skjutsade hem jänttan men glömde receptet o hela handväskan hemma så då spar jag det tills morgon ides inte åka tillbaks igen,är det åldern tro ?????? Har blivit så glömsk så snart kommer jag inte ihåg någonting längre det är skrämmande ibland tror jag att jag håller på få alhseimers ( fel stavad) Idag har vi ätit pytt i panna julrester, jag åt också det fast med kalkonprinskorv i det gick ju ner det också.Vi ska bada bastu ikväll skönt , Ingvar vet inte än hur han jobbar nyårshelgen, dålig stil av arbetsgivaren.Han får väl veta det imorgon hoppas jag. Kan inte säga till barnen än när det ska komma o fira far sin, kanske bli inte förrän till helgen ja vi få se återkommer med det imorgon. Men de ska väl på nyårs firande på sina håll J o J ska få komppisar hem iallafall från Stockholm ett par med en tös. B o C skall väl till B. s chef med familj, tror jag.Nu ska jag spela en stund innan badet, ha en trevlig kväll vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards