piu

Alla inlägg den 5 december 2009

Av pirkko sundeborn - 5 december 2009 14:53

Ja igår när jag kom hem så var jag som en disk trasa, Ingvar sa att B, C o C skulle komma sen, o Alicia skulle hämtas på fsk, klassen, JAg la  mig på soffan o vilade en stund, medans Ingvar åkte till ICA o handlade mat, han gjorde hem potatis mos o kok korv med räksallad o bostongurka  det blev så bra hämtade sessan o sedan kom fam, troll, det blev fullt ös, kusinenrna lekte bra , de hade skatt jakt vi hade gömt choklad tomtar o kinderägg, De tyckte de var roligt trollet sprang som bara den o letade. Sedan hade dom sminkat sig, till o med trollet. hon såg då för härlig ut, Alicia kan rätt så bra det. men vi skrattade åt trollet, det var blått o lila o rött lite här o var men hon säger alltig JAG väldigt bestämd, Carro , Benny o jag satt o tittade på Idol. MoffA /faffa var med barnen i "deras" rum , men det vet i tusan om han hade så bra koll på dom , jag tror att han låg på soffan o blundade lite. För Alicia ropade kom Mommo o leta efter oss, när jag haltade i väg så var Alicia i våran sängkammare gömt sig i gadaroben , när jag frågade var lill fisen är , så ropade hon HÄR , var på toan dörren stängd!!!! Jisses tänkte jag , nu är det väl stor tvätt på G där inne, men hon satt på golvet SÅÅÅÅÅÅÅÅ snällt , hade tagit Farmors smink o grävde med sitt lilla finger såg ännu mer "BLÅ LILA ut än tidigare , hela lilla fingrarna var fulla med läpp stift, o tittade på mig o LÅG med sitt härliga leende, vad ska man säga???Hon hade säkert klättrat på toa stolen för att nå??? Alicia sa att hon hade inte "hjälpt" men det vet man aldrig. men det var ju inte så farligt. Sådan b-vakt hade vi, de hade varit o sminkat faffa / moffa också  . Men huvud saken var att de hade kul.Mutti kom efter jobbet o hämtade sin sessa , o då åkte troll familjen också hem, de små liven såg VÄLDIGT trötta ut, efter all hyss , ja , ja de lättar upp tillvaron när de kommer. Ni får ha det gott folk trevlig afton!!!

Ovido - Quiz & Flashcards