piu

Alla inlägg den 8 december 2009

Av pirkko sundeborn - 8 december 2009 15:27

Ja vad gjorde jag igår, en jäkla massa , men inte hemma , Var så trött i kroppen o huvudet så jag log på soffan, bara tänkte på julen o allt vad det innebär så MÅDDE jag ILLA. Den julen blir inte likt dom andra jular, städa ja det måste man väl, men jag har kommit på en smart  ide , man kan sopa skiten under mattan. BRA va? Idag är jag lika slut om inte än värre, vi har möblerad 2 rum, inte bara möblerat utan först skruvat ihop alla jäkla grejerna vi  skulle ha i dom rummerna, det var en "kontrollant" som satt o tittade o skrev så pennan glödde om oss alla . så gör dom dagarna i ända. Så vi har möblerat så gott vi kunnat, det var allt som skulle på plats, tavlor gardiner o allt som ska vara i ett kök o sovrum, det var en våningssäng dessutom. jag åkte på kök-rum avd. men vi hade roligt också när vi skruvade.Haltta o lytta alla som är där, en del går med kryckor , o hjärnblödningar  mm, så tänk vilken soppa människor, vi var i den gruppen 9 personer.Vi ska fortsätta det i morgon bitti kl. 8 sedan ska vi montera ner skiten också o bära o ställa tillbaka allt på sina platser.Ja, ja, dessi mellan har vi nästan hjärnjymppa sortera läsa lösa o bygga pussel, alla små stunder är det terapi rummet, med allt sådant som jag har svårt för, flugbindning glasmålning, sömmnad ....mmmm. Jag kan inte delta på allt men det bestämmer dom herrarna som kollar oss,Så nu är man snart kollat i varje led o lem.Men det är ju bra tycker de flesta.Ja nu har ni fått ta del av vad jag sysslar med om dagarna,Så jag är inte så social när jag kommer hem, vill inte direkt åka på stan o shoppa t,e,x. Tur att Ingvar jobbar eftermiddag , så slipper jag prata, hah-haa.Nehej gött folk ni får ha det, så hörs vi i morgon, om jag orkar trycka på tangeter.

Ovido - Quiz & Flashcards