piu

Alla inlägg den 23 december 2009

Av pirkko sundeborn - 23 december 2009 08:50

Ja nu är det jul igen...... känns inte som förr tycker jag , men kul ändå med alla levande ljus o alla dofter som sprider sig . Var o pratade med "tomten " igår kväll så får vi som han kommer? Men det gör han för vi har väl varit snälla ?????? Idag känns det lite behagligare i luften "bara" 12 - så nu går det att andas iallafall men igår kväll hade vi som mest -24 hrrrrrrrrrrrrr, då vill man inte vara ute o njuta precis. Jag ringde min svägerska som blev änka i ocktober, jag skämms att jag hade inte ringt tidigare men jag har så svårt att såga ngt, till dom som har mist sin livskamrat, så nu har jag gjort det, vi pratade bra länge om allt möjligt, det började visst gå bättre o bättre, men hon har ju ungdomar som hon måste ta ansvar för, så det måste gå, hur svårt det än är. Säkert tom jul , men ,men. sänder en tanke till dem. Idag ska jag koka även risgrynsgröt med mandel i , enda traditionen som jag har med mig från min barndom , de ska vara fruktsoppa till den också, jag äter som en häst faktiskt, förrut brukade " ungarna" komma också hem men nu har dom ju sina familjer så Ingvar o jag äter det själv. Rätt så mysigt sitta i nattsärk tidigt på julaftons morgon o käka gröt med bara levande ljus.Då brukar faktiskt julstämmningen komma, o vi firar samtidigt vår förlovningsdag eller åtminstone ge varanandra en kram , i år är det 37 .nde kramen hah-haa.Det lät mycket det. Nu vill jag bara önska alla en riktigt  VIT GOD JUL!!!!!!!!!!!!!!  det är barnens JUL med JULMUST , KARAMELLER  o TINDRANDE BARN ÖGON,

Ovido - Quiz & Flashcards