piu

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

DET SNÖAR IGEN ???

Av pirkko sundeborn - 28 december 2009 11:44

Ja, det snöar som sagt va` . Hur i helsikes mycket ska det komma ner??? Jag åkte till Kvissle tidigt o uträttade ärenden, flyttade pengar från de ena till de andra, för det har varit fel på telefon eländet så det gick inte använda talsvar, bara bröts hela tiden, dessa underbara moderniteter!!!!!!!!  Det var halt ute ska sägas, hade tänkt åka till Gångviken först, men det sket jag i , det är ju som sagt  ett jäkla väder. tänkte lära italienaren o baka mitt bröd, de gillade det skarpt, ville ha recept , men jag har det i huvudet, men i stora drag sa jag vad det skulle vara i, men jag tror knappast att det finns sådana mjöl sorter i London ?? Men då hade han sett hur jag gör iallafall. Kanske bättre väder i morgon??? På onsdag kväll kommer väl Anders o Christina de skulle se om det var bra före o åka i, annars kommer dom på nyårsaftons förmiddag. Det ska bli så roligt o ventilera sig med min vän Christina igen, Anna skulle väl stanna hemma med sin pojkvän , trodde dom, annars följer han med hit, de får göra som dom vill. Ingvar är ute o jobbar i det här väder hoppas det går bra, , sonen är nog ute o kör snö så ögona blör. nu har dom jobb . Beundrar dom verkligen , kryssa bland allt folk som parkerar hur som helst o var som helst, har dom inga hjärnor att tänka med??? Ibland hoppar dom bara ur bilen , tänker inte sina med människor för fem öre, polisen skulle just vara där. Som när jag åkte till Kvissle idag så var det en bilist som UTAN förvarning alls. bara stannade på ÖVERGÅNGS STÄLLET o släppte av tanten, inte ens blinkade eller någonting bara bromsade o STANNADE, vilka jäkla bilförare, men dom fick säkert körkortet på KONSUM ??????  Jag blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Förbannad !!!!! Ingvar som är yrkesförare han säger att det är varenda dag som privat bilister gör sådana saker o värre. Så då får dom vara VAKEN på riktigt så dom inte kör ihjäl folk med sina stora fordon. Ja nu har jag fått spy ur mig . Var rädd om er så hörs vi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards