piu

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av pirkko sundeborn - 18 februari 2010 14:37

Dagen har flytit som vanligt. Ingvar har tagit in ved. Ätit o farit på jobbet. Han fick hemlagad mos o stekt strömming , mums, jag var tvungen o ta en "mellis" hårdbröds macka , medans Ingvar åt. Det vattnades i munnen när jag satt o tittade på strömmingen. Så ett glas kall mjölk o macka var inte så fel. Jag funderar vad man ska göra i helgen VÄGRAR o sitta i snöhögen o stirra !!! Man kanske skulle gå på bio det var evigheter sedan sist. Vi båda vill ju se Farsan så man kanske skulle ta o göra det. Kanske äta före på restaurang , eller så. Lät faktiskt som en bra i`de. Kanske överraskar mannen min. På "gamla " dar. hah-haa.Men då är det väl snöstorm o jäkelsskap , så åker man till stan , så hittar man väl inte bilen bland snömassorna. Dom har ju lovat skit väder till helgen, förresten det har väl inte varit annat på hela vintern.Nu längtar man rejält ska säga UT med snigel huset på släp. Sitta vid läger elden o ta sig en cider eller två grilla lite o bara vara. Men det är långt tills dess, tyvärr.   Nu ska jag gå o ta mig en dusch innan det blir mörkt, vägrar gå ner i duschen sent när jag är ensam. knappt jag vill gå till pannrummet  o elda. jag hatar våran källare. Vet inte vad det är, känns liksom inte "vårt" Vi måste måla o greja så då blir det säkert bättre, hatar när det är tusen rum o dörrar, fast vi har kastat en hel dörrar där nere. Annars var det dörr på dörr, fattar inte folk som kunde ha så, de hade säkert få stå i olika rum innan det kom i nästa medans de stängde o öppnade nästa dörr. Fy attan.Ja det om det. Ha en trevlig eftermiddag.

Ovido - Quiz & Flashcards