piu

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av pirkko sundeborn - 17 februari 2010 18:15

Ingvar åkte till jobbet som vanligt , hann precis åka så svänger det in en vit bil. Hade aldrig sett det förrut, tänkte vem i helsike är det fint klädd med slips o grejer klev det ut en ung man. Då fick jag se vem det var , Bennys klasskamrat, han kom in o satt säkert  1,5 timme o surrade o drack kaffe. Han var i närheten o sålde brannsläckare. Försökte inte ens sälja till oss. Hade frågat Benny vart vi hade flyttat. Så han var nyfiken o se hur vi bodde nu. Trevlig kille. Sedan har jag surrat i telefon med Maria , vi skulle träffas en dag fram över. Sedan ringde även Benny o jag fick prata jätte länge med trollet, för Benny fick mobil samtal, det var ju roligt , hon ville komma hit, sa hela tiden åka fammo o faffa. Lill älsklingen . Nu gör jag inte så mycket mer än eldar. Snön som kommer nu får vänta bort tagning tills i morgon. FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, vad jag hatar SNÖ. Inte undra på om man bryter sönder sig den här vintern, Ingvar har också så ont i ryggen, men han jobbar ändå. Det enda nöjet har det varit den här vintern ELDA O SLUNGA SNÖ. trevligt. Jag VILL åka utom rikes nu. Men då fryser väl hus rucklet sönder om man skulle ha åkt iväg. Ja sånt är livet i finnskogarna.Ha det så hörs vi.

Av pirkko sundeborn - 17 februari 2010 08:42

YES , det snöar som bara den.Vart är vi på väg ???+ Jag var så trött igår kväll klockan var inte ens 22 när jag låg i bädden. Visste inte hur jag skulle ligga ont som fasiken i ryggen, men till slut efter linament på strykningen hade jag somnat, Gick upp i ottan som vanligt , har varit o tänt pannan. OCH , det snöar som jag vet i fasiken. Ingvar ligger o sover ännu, så jag ska försöker vara lite tyst en stund till, vet inte vilken tid han har kommit hem inatt.  Idag blir det inte så mycket för mig , ska väl bara göra middag, försöker vila upp den arma kroppen, går väl ut i snöyran på en kort promenad. Jag var ute på korta prommisar igår 3ggr, men får så helsikes ont , så jag får stanna, så folk kan tro att jag har fått "fönster tittar sjukan" men huvudsaken är väl att jag försöker iallafall .Ja ni får ha det så hörs vi.

Ovido - Quiz & Flashcards