piu

Alla inlägg den 8 mars 2008

Av pirkko sundeborn - 8 mars 2008 15:06

Ja nu är det skottat helt med en hand, fy vad tung snö eländet var. Gubben har det bra när han kommer hem. Sen drack jag en kopp o åt lite lunch. gick på Ica träffade grann Ulla vi tog sällskap hem gick över NSK , När jag var ute o skottade så det slog mig en tanke helt  hux flux ,att jag kanske ska ta tåget till Christina i Maj när Ingvar ska till Kryssning, ja varför inte??? Tål att tänka på saken.Skulle vara faktiskt kul o prata lite skit över en helg. Snart kommer Alicia o gubben med för den delen han går på fri vecka ,men ska som sagt var jobba extra ev tisdag natt o kanske onsdag med, visste inte ännu om onsdag. Tisdag ska jag åka o gratta moster hon fyller 64 då slår jag ihjäl den kvällen, iallafall. Idag blir det väl inget mer än att rita ,spela o leka hela kvällen, men då har vi något att sysselsätta oss med. Ni får ha en trevlig lördags eftermiddag o kväll allt folket, vi hörs !( Att åka till Christina kom av att jag pratade med Anki) en bra tanke

Av pirkko sundeborn - 8 mars 2008 08:55

Vilket skit väder !!!!!!!  Inne sittar dag, Ingvar jobbar hela dagen är i Östersund . Igår kväll kom Alicia, Mutti o Jens på en kopp, åkte hem halv 9. Jag satt o tittade på lets dance o sen gick jag också till sängs , faktiskt har jag sovit rätt så bra inatt vaknade bara 2 ggr. Jag ska gå till affären o köpa köttfärs Lill sessan har beställt Spaghetti m köttfärssås till middag , på kvällen vill hon grilla korv på öppenspis. Det blir väl mysigt. Benny skulle haft barnvakt också igår kväll ,men faktiskt sa jag nej för Ingvar skulle jobba Cornelia kan skrika till 11-12 eller vill inte sova så då hade det blivit jobbigt för mig o bära henne ensam med dåliga händer hela kvällen, man vet aldtig om hennes humör ibland är hon snäll o ibland tvärtom, så dom förstog det, det får bli en annan gång när Ingvar är också hemma o inte ska jobba. Men man känner dåligt samvete i allafall jag brukar inte säga nej. Men är man inte själv frisk så är man inte det. Man ska väl inte utsätta sig för att få ändå ondare vad man har eller tycker ni det.Annars gör jag inte så mycket mer idag sitter fortvarande med " afton klänningen " på så får väl gå o tvätta mig o ta på andra trasor. Gå o titta på i fönster när det är "JULKORT" ute det är bara tomten som fattas.Ha en skön dag ute eller vid brasorna in rullad i en mysfilt...

Ovido - Quiz & Flashcards