piu

Alla inlägg den 21 mars 2008

Av pirkko sundeborn - 21 mars 2008 18:50

Men det har inte kännts så lång ändå, i morse kom Jeanette o Alicia hit vid 10 tiden , Jeanette skulle äta påskfrukost istället för påsklunch, för hon jobbar ju hela helgën.när vi ska äta lunch det blir på söndag kl 13. Vi åt ägghalvor, ost prinskorv o skinka ,sill kokt broggoli makrillröra m.m till f-kost.Sen stannade Alicia hos oss för Jens hade åkt i morse till Sollefteå o tittat på en bil, onödigt att Alicia skulle följa med o åka bara bil hon gillar det inte värst, det var ju så soligt o fint väder så hon o jag var ute 2 timmar i snön o lekte båda fick rosor på kinderna.Ingvar åkte o jobbade vid halv 3 tiden, kommer väl hem skaplig tid.Jens kom vid 3 tiden o hämtade Alicia, han skulle handla så jag o lill skruttan sprang till ICA för hon ville hinna före sin pappa, vi var där samtidigt, jäntan tänkte ta livet av sin gamla mormor?? Man är inte så ung längre kändes det som, huh-huh.Nu ringde Jeanette o ville att jag skulle komma till dom o titta på Letz Dans men jag tackade nej ska ta en ducsh o kura ner mig på soffan själv o se , skönast att vara hemma, o Ingvar kommer väl snart.Ungarna kommer hem utom Jeanette på söndag o äter påsk lunch eller lite finare mat än vanligt om jag utrycker det så det blir lite av varje,kyckling, blommonspäckad karre, skinka jansson ,sill ägg m räkor rökt lax olika korvar m.m efterrätt tror jag att det blir chokladpudding med grädde o skivade jordgubbar.Barnen får en överraskning.Cornelia sin första påskägg m överraskning.o Alicia med förstårs.Vuxna får äta godis ur hönan.Nu ska jag gå o ducha GLAD PÅSK på er alla.

Ovido - Quiz & Flashcards