piu

Alla inlägg den 13 mars 2008

Av pirkko sundeborn - 13 mars 2008 17:08

Ja , har gjort rullströmming, tänkte ha det till kvällsmackan I o B har nyss ätit middag men de fortsätter jobba mer . Jeanette o Alicia kom o åt lunch med oss köttsoppan gick som smör i solsken Alicia åt 3 portioner, hon är inte just någon sopp älskare , men idag åt hon minnsan blev arg när det var slut, undrade varför mommo hade lagat så lite, men det var ju rester sen igår, men det räckte åt oss alla med lite smörgåsar till. Sedan bjöd Jeanette mig på fika på Järnvägsgondis. Handlade lite på vägen hem. Sen har jag väl inte gjort så förfärligt mycket mer idag, servat gubbarna med mat o kaffe.Man hinner inte just något annat.Nere får jag inte vara o fixa väggarna för då är jag bara i vägen har dom sagt så då får jag väl vänta med det. Det är i för sig rätt dom dammar ju så fastnar väl på väggarna.Har väl inte så mycket mer att förtälja så ha en trevlig kväll.

Av pirkko sundeborn - 13 mars 2008 10:43

Morgon. I morse har jag varit så duktig, har bakat redan, påsk kaka m. ananas o kokos, kokosflarn m citronkräm i mellan. Så det ni . hah. Igår em. åkte jag till Timrå i det jäkla väder där var det huset fullt med folk mina kusiner som jag inte träffar så ofta numera med sina barn var där, var inte så långe där for till Silvan o kollade på kakelbård, men hittade inte sådant jag vill ha o klockan var så mycket att jag hann inte till dom special butiker som säljer kakel så då får jag åka igen o leta. Var på Lid`l o handlade lite köpte Ingemar Johanssons korv mycket god, köpte även till grannen dom gillar den också gick dit o satte mig en stund. Sen pratade med sonen för lill cornelia är så sjuk igen Carro hade varit till BVC med henne men det var vanlig virus(förkylnings) jobbigt som attan när de små blir så snuviga o hostiga. Jeanette ringde också o ville ha barnvakt till veckan hon ska jobba natt igen må, tis o onsdag, Alicia sover på nätterna här o jag går till dagis vid 11 tiden Jeanette håmtar 15 , så hon får leka med kompisar en stund.Men det går ju så bra Ingvar jobbar em. nästa vecka så då har jag sällskap på kvällarna.Inga sysselsättnings problem alltså. Påsken vet jag inte så mycket hur det blir än , Ingvar jobbar hela helgen det gör även dottern så då får jag bju något någongång under helgen vi kan inte vara samtidigt alla ändå , Ingvar börjar 16.15 Jeanette slutar väl 18 eller 20 så det blir så tokigt . Då får jag ta dom övriga hit till någon lunch kanske så är Ingvar hemma iallafall, skicka mat till Mutti med Jens. Inatt hade jag en mycket märklig dröm eller känssla min älskade morfar var så levande så jag kunde nästan se han, jag satte mig upp i sängen kl 02.20 visste inte om det var sant eller verkligt. Han har varit död i 20 år, men han var det bästa morfar någon har haft.Jag kanske låter konstig nu, men det känndes mycket märkligt? Nu ska jag gå o börja titta vad vi ska äta till lunch tror att Köttsoppan sen igår räcker, med hårdbröds mackor till.  förresten jag fick e post idag av svärdottern sååååååååå underbara o tuffa bilder på lill Cornelia, det är så roligt att se hur de blir bara större o större fast det inte är så långt mellan gångerna man ser dom, gulligt värre .

Ovido - Quiz & Flashcards