piu

Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

duktig kvinna... jag

Av pirkko sundeborn - 13 mars 2008 10:43

Morgon. I morse har jag varit så duktig, har bakat redan, påsk kaka m. ananas o kokos, kokosflarn m citronkräm i mellan. Så det ni . hah. Igår em. åkte jag till Timrå i det jäkla väder där var det huset fullt med folk mina kusiner som jag inte träffar så ofta numera med sina barn var där, var inte så långe där for till Silvan o kollade på kakelbård, men hittade inte sådant jag vill ha o klockan var så mycket att jag hann inte till dom special butiker som säljer kakel så då får jag åka igen o leta. Var på Lid`l o handlade lite köpte Ingemar Johanssons korv mycket god, köpte även till grannen dom gillar den också gick dit o satte mig en stund. Sen pratade med sonen för lill cornelia är så sjuk igen Carro hade varit till BVC med henne men det var vanlig virus(förkylnings) jobbigt som attan när de små blir så snuviga o hostiga. Jeanette ringde också o ville ha barnvakt till veckan hon ska jobba natt igen må, tis o onsdag, Alicia sover på nätterna här o jag går till dagis vid 11 tiden Jeanette håmtar 15 , så hon får leka med kompisar en stund.Men det går ju så bra Ingvar jobbar em. nästa vecka så då har jag sällskap på kvällarna.Inga sysselsättnings problem alltså. Påsken vet jag inte så mycket hur det blir än , Ingvar jobbar hela helgen det gör även dottern så då får jag bju något någongång under helgen vi kan inte vara samtidigt alla ändå , Ingvar börjar 16.15 Jeanette slutar väl 18 eller 20 så det blir så tokigt . Då får jag ta dom övriga hit till någon lunch kanske så är Ingvar hemma iallafall, skicka mat till Mutti med Jens. Inatt hade jag en mycket märklig dröm eller känssla min älskade morfar var så levande så jag kunde nästan se han, jag satte mig upp i sängen kl 02.20 visste inte om det var sant eller verkligt. Han har varit död i 20 år, men han var det bästa morfar någon har haft.Jag kanske låter konstig nu, men det känndes mycket märkligt? Nu ska jag gå o börja titta vad vi ska äta till lunch tror att Köttsoppan sen igår räcker, med hårdbröds mackor till.  förresten jag fick e post idag av svärdottern sååååååååå underbara o tuffa bilder på lill Cornelia, det är så roligt att se hur de blir bara större o större fast det inte är så långt mellan gångerna man ser dom, gulligt värre .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards