piu

Alla inlägg under februari 2010

Av pirkko sundeborn - 4 februari 2010 08:39

Ja man får gratulera sonen som fyller år idag. Har redan ringt till honom o försökt att sjunga ett par ord, men slutade omgående ,så han inte skulle slänga luren i örat . Hih-hii. Han hade tillbringat födelsedags natten i traktor hytten sedan 1 natt. Nu har jag gjort degen , så den får jäsa  sedan ska det bli bullar på nästan en liter. Ni får ha det i SNÖ YRAN igen, Vi får höras.Ps Grattis ävaen till Bennys o Muttis kusin Jennie som fyller 30 år idag o Nicklas W 19 år så grattis grattis.

Av pirkko sundeborn - 3 februari 2010 20:33

Ja det blev som jag trodde Ingvar kände lukten av rotmos redan när han öppnade dörren frågade försiktigt om det är sådan mat jag tror? Han åt verkade vara göttigt. Det får han även imorgon, han ville ha det även som kvälls gotta men det fick han då inte. Någon måtta får det väl vara. Räcker väl om han får det till lunch imorgon o middag även. Jag får hitta på ngt, annat till mig det blir väl en omelett eller ngt, Skönt o slippa laga mat i morgon. Färdigt redan. Ikväll har vi tagit fram slungan igen o tagit bort snön, nu är det bara -2 o det SNÖAR INTE. Det är något fel tror jag?? Annars har vi bara varit som vanligt , eldar med ved just nu bara , när det är mildare , räcker bara att elda 1gång om dagen  onödigt att köra med pellets , som går hela tiden o vi har ju så mycket ved hela boden så gott som full. Men skönt att ha så man inte fryser ihjäl. Ikväll har vi ätit till fikat piroger som Anki o moster gillade som jag bjöd en gång. hade kvar sen jul i frysen 4 st, dom är skit goda , fick receptet av Carina (Carros mamma) eller farligt goda med smördeg. Kanske inte lämplig kvällsfika precis , men gott är det. Vi får väl äta morötter i morgon till fikat hah-haa. imorgon hade jag tänkt kanske baka lite vi får väl se hur jag känner mig då, men tanken är så. Såg recept på äppel bullar i hemmets dom såg smarriga ut, men jag äter just inga bullar bara deg, men det är väl bra att ha i frysen ifall det kommer folk på kaffe. Mat bröd bakar jag lite nu o då , brukar ta så kallad "kylskåps rensning" ta lite av varje som creme fraishe fil o snuttar grädde o lite olika mjöl sorter o det brukar bli göttigt. Ja nu har jag inget annat att skriva, glömde ringa Alicia ikväll o fråga hur det gick att åka skidor , det får jag göra imorgon kväll. Natt i natt folket så hörs vi.

Av pirkko sundeborn - 3 februari 2010 10:06

 Idag håller jag på o koka rotmos o lägg till middag , då blir min make glad, det lär väl ätas skulle jag tänka mig, hans älsklingsrätt nr.1 .. Mutti ringde i morse o undrade om jag skulle till stan, men jag är lite förkyld o det är ju som sig bör skit väder SNÖ o Snö. Det vräker ner det vita helsiket igen men det är bara 6-7 grader, så då snöar det istället.Våren känns absolut inte i luften. Men man får väl bara gilla läget. Pratade med sonen också igår kväll de hade varit trevlig fest i helgen de hade. Imorgon fyller han ju år också du milde tid 34 år snart är han ju lika gammal som en själv, hah. Men grattandet är ju avklarat i helgen som var.Igår ringde min kompis Marie o surrade en bra stund jätte trevlig kvinna väldigt skoj frisk fläkt  hon är ju norska från födelsen. Vi skulle träffas den 12 nästa fredag o gå ut med gänget från HUR o fika, det ska bli kul lite avbrott i det här gråa. Om jag inte har fått arbets provning innan dess. men man kanske kan anpassa tiden ändå. vi få se det. Ingvar jobbar även lördag  sedan går han på fri vecka igen skönt att han får vila lite det har varit väldigt slitit nu ett tag med den här perioden för honom, hel spänd hela tiden i det här väder som råder. o vara ute efter vägarna med så farlig last.Ja ja hörde att Alicia skulle åka skidor idag på skolan det är ju kul , får ringa ikväll o höra hur det gick som, hon är ju inte så van att åka , men hon fick ju nya skidor i helgen hade varit med far sin o köpt hela paketet. Nu sak jag gå o hänga tvätten det var väl inte så intressant eller hur?  Ni får ha det gött folk,

Av pirkko sundeborn - 2 februari 2010 09:02

Jag gick ut o tittade på högen, men då kom en traktor som skulle "städa" efter hyvlen , så jag stog där med en spade , o tittade bedjande på traktor förararen, så han tog bort ALLT skit 2ggr fick han ta, Så ett stort TACK till den okände föraren du var guld!!!!!!!!!!!!! Det finns också SNÄLLA människor i vår värld, hade jag haft bullar så hade han fått en påse,men jag nästan nigade åt honom. Dom är inte tvungen att ta bort det ,vet jag de har lämnat alla andra gångerna efter sig, men nu kanske gjorde han det när jag stod där precis o tittade på eländet. så TAck än en gång.

Av pirkko sundeborn - 2 februari 2010 08:35

Idag hade jag tänkt åka till stan o Timrå , o hämta barnbarns ullesockori Timrå som moster har stickat, men HUR ska jag komma härifrån???? Nu har väghyveln varit här på Linvägen så vi har nästan 1 meter stora tunga klumppar snö grus o skit vid infarten det är som stora betong bitar eller asfalt- FYYYYY VAD JAG HATAR VINTER, så är det nu är det bara -7 ute så det skulle bli sedan så här. Men jag får väl försöka hacka med spaden till lite mjukare o sedan ta fram slungan den har ju fått arbeta hela jävla vintern, så motorn har nästan inte hunnit kallna mellan gångerna.Igår gick jag 2 ggr, till bankomaten o skulle ta ut stackars slantar men det också var ur FUNKTION , o det var så kallt ides inte ta bilen till Kvissle så det fick vara. Men idag måsta jag få ut lite kronor, har inget mjölk eller smör just hemma. Så idag är det bäddat för att bli förbannad. Nehej nu ska jag gå o kolla på eländet till infarten är trött redan, innan jag gått ut ens, o så får jag vara så försiktig med ryggen så den håller sig hel. Ha det.

Ovido - Quiz & Flashcards