piu

Direktlänk till inlägg 20 mars 2008

Skärtorsdag morgon

Av pirkko sundeborn - 20 mars 2008 07:58

Solen skiner för fullt men det är väldigt kallt, -3 hade vi i solen kl.6.15 . det skulle bli kallt hela påsken uppåt 10 - , hrrr... Igår var jag i Sundsvall o handlade City - Cross o Lidl. Sen var jag på ett par kakel affärer , hittade bård på Flugger väldigt snyggt tyckte jag 15 kr st, 300 kr för 4 meter tjejen som jobbade i butiken var så himla trevlig när jag tittade på bårdar så tyckte det var så fruktansvärt dyra 29 kr o uppåt , dom var inte alls snygga ens tyckte inte jag , men hon visade mig på ett annat ställe i butiken där dom hade rest partier ,Tack tjejen, det är inte ofta affärs personal visar något som är billigare. Sen åkte jag hem hann precis innanför dörren då kom J J o A  de hade varit på Thai restaurangen o ätit sen hade de köpt tulpaner o Finger kex till mig som tack för hjälpen, det behövs inte men det klart att det är roligt o få blommor, Alicia som ville ge man får nästan tårar varför är det så blir man så rörd när man blir gammal????????Sen gick jag till grannen en stund m. fläskfileen dom hade beställt från C-c , det var bra pris på det. Förresten träffade jag Elisabeth Blom med nya karln Urban på C-C har inte sett henne sen Rom byggdes, jag hörde någon som ropade vad får man för mat om man äter hos dig. Jag stod vid köttdisken, kände rösten direkt men kunde inte sätta fingret på direkt vem det var.Det är en kvinna som har varit sambo med  Hasse förrut, de var hos oss var o varannan kväll o spelade kort på 80 talet , vad gammalt det lät.Sen gjorde inte så mycket mer igår ringde upp Anki hon hade ringt på efermiddag. Hon skulle bara önska glad påsk, dom åker till en stuga uti en stor skog mellan S-vall o Ljusdal har glömt namnet. Stugan heter någ den som gud glömde, hah det brukar jag kalla  familjen W:s utflykter, i o med att jag är så harig att sova på sådana ställen.Vi hörs kanske på em. ha en skööön dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards