piu

Alla inlägg under mars 2008

Av pirkko sundeborn - 6 mars 2008 20:53

Fy vad det blåser har förresten gjot det hela dagen. Bakade iallafall en tigerkaka o lagade mat var o betalade oljeräkningen konstig sista datum den11 . Sen har jag pratat i telefon hela kvällen Bibbi ringde o ville ha pengar till blommor Deras även Ingvars faster hade dött. Sen ringde Christina från Borlänge vi pratade bra länge det brukar bli så när vi talas vid. Hon sa att de tänker komma på semester o hälsa på dom kunde komma tidigare tycker jag. Vi får se om vi kanske får en lucka o åka dit. Jag skulle vilja det. Men det finns så helsikes mycket o göra i det här huset man ser inget ända på helsiket. Men som sagt Rom byggdes ju inte heller på en dag? Eller.  Imorgon tror jag att jag ska gå ner o börja fixa väggar där nere nu lät det väl som jag skulle börja spika men jag ska göra omklädningsrums väggar med tjokt spakel typ liksom lite mönster eller skrövligt sen ska det målas vit.Hoppas det blir som  tänkt. Ingvar berättade att dom hade bestämt på Statoil att de ska åka på en Finlands kryssning i Maj, endast personal inga respektiva följer med vad har dom tänkt sig o göra då??? Hah-haa. Är det någon som vill ha gamla gubbar tro? Nu var jag väl elak. Säkert lite kul för dom lite annorlunda att åka bort över en helg ifrån tanterna. Jag ska gå o duscha en sväng o ta på mig den sköna aftonklänningen (morgonrocken)Den är mysig den. Sov så sött alla människobarn, hörs imorgon.

Av pirkko sundeborn - 6 mars 2008 08:54

 Idag gör jag ingenting, har jag bestämd mig, går inte flänga med dom där jäkla händerna känns det som. Igår kväll kom Jens o Alicia , lill sessan skulle visa oss sina rosa " slingor " Jeanette hade varit till Jennie så hon hade gjort på Alicia eller" klistrat " dom slingorna det ska börjas i tid. Oh så mallig lill fröken var. Jeanette var inte med hit hon var på möte  Ikea  . Dom fick med sig en stor påse nybakade bullar. Jag brukar dela ut så oppsan märker jag sen att jag hade visst inte så många kvar själv. I efter middag skulle Ingvar komma hem senare hade APT på jobbet. Ikväll lyssnar han väl på radio som vanligt på torsdag kvällarna, det är heligt för honom gud bevara mig. Då sitter jag väl vid datorn hela kvällen o kollar på olika grejer man får väl ännu mer idee`r  till Ingvars föreèt . Vi hörs senare

Av pirkko sundeborn - 5 mars 2008 15:17

Istället för att gå ut o gå så ställde jag o bakade bullar på 1 liter, nu är jag klar slängde i ugnen köttfärslimpa, vi äter väl det till middag , gjorde en jätte sats så jag kan frysa in 1 limpa.  Jens o Jeanette skulle kanske titta in o Alicia med förstårs Jeanette har varit ledig idag o Jens hade tagit en sem. dag så de skulle åka ut o ha en mysig dag hela familjen, det inte så ofta de är lediga samtidigt Jeanette jobbar så knepiga tider, Nästan aldrig  hemma före20.45   då är det lite sent sessan sover, hon brukar vara ledig en vardag mitt i veckan men då jobbar Jens, så är det här i livet, det därför vi har jäntan så mycket Ingvar är ledig så mycket på dag tid o var 5 : te vecka.det har någ den lilla redan förstått hon brukar fråga om moffa är ledig, men det är bara kul, att dom vill vara med oss, håller oss sysselsatta i allafall.Pratade med moster Jörgens läkare hade ringt igår o ordinerat mer piller o sjukskrivning, fatta inte varför dom inte ta in karln, nästa vecka skulle han få komma på ultra igen, han sover o sover, går o betar i sig lite mat men han får så ont  i magen efteråt . Något är galet fattar väl vem som helst, t o m en LÄKARE , eller?  Nu ska jag hämta posten eller räkningar det är väl det som kommer.

Av pirkko sundeborn - 5 mars 2008 08:52

Morgon alla!   Vaknade vid 5 imorse men jag tänkte inte fasike kliver jag upp  rullade i sängen somnade lite stund till. Har varit o tagit tabletter inatt, sovit som en kratta, men nu är det färdig klagat, skyll mig själv, städade igår o låg i. Tydligen går det inte numera göra så vad förbannad man blir.Så ni som är unga spar eran kroppar lite bättre vad en annan har gjort.Igår kväll ringde dottern o frågade om vi kunde ha lill trollet på lördag kväll, Benny hade ringt o erbjudit biljetter till Kent`s konsert dom hade 2 st. de hade något annat tydligen någon som skulle firas, så dom kunde inte själv. Så  J  o J  skulle gå istället, det gör ju inget vi ha Alicia så gärna, hon skulle inte behöva sova över men jag tycker att hon kan, det blir säkert rätt så sent. Ingvar jobbar ju på lördag, sen går han på fri vecka men han skulle jobba 2 kvällar nästa vecka , 4 chaufförer  skulle vara  borta på olika kurs.Så då tänker han jobba 2 kväll ger ju 4 kvällar ledigt så det är rätt så bra byte.Han tänker ta ledigt när Jens åker till Norge o jobbar, så vi kan ha  tösen kanske hitta på något roligt då. Fick igår så underbara bilder på  e post av den andra sessan, det var så söta , man kan nästan inte sluta att titta på dom. Hon har blivit en riktig   bestämmande liten dam, men det är bra så de har liten egen vilja. Idag ska jag inte greja så mycket ta väl en promenad se ut att bli en riktigt härlig dag ,ikväll blir det inte något gjort i källaren heller, Ingvar kanske skulle bli senare o Bengan skulle till Allsta .Skönt en kväll vila.

Av pirkko sundeborn - 4 mars 2008 09:42

Morron alla!

Vaknade skit tidigt i morse, 5 45 försökte sova en stund till men det gick icke, tog boken o började läsa hade 15 sidor kvar, läste ut den , boken var bra fast håret stog upp hela tiden när man läste det. Gick upp o hämtade tidningen  o åt lite. Sen var jag så duktig tog ut alla sängkläder, madrassen o hela härligheten, vädrar  för det är så fint vår vinter väder  solen har kommit upp är det vår i luften tro? Jag har planerat att städa lite idag dammråttorna syns så bra när solen skiner. Yola o Januz skulle ev . titta ut i kväll, inte så säkert. Skulle behöva baka lite men gillar inte värst att baka, mat är det desto roligare o laga. Inte vardags mat men lite finare o lägga upp det fint, det ska ju se ut för ögat också. Pratade med moster igår kväll, de hade inte åkt till Umeå , Svärsonen är lika dålig han skulle prata med någon docktor på sjukhuset idag, de måste väl ta an honom en 42 årig man kan ju inte bara ligga  en månad i sängen orkar knappt kliva upp o äta, det måste finnas någon orsak , de tog ju bort en varböld i magen o så har han ätit 2 -3 olika sortens antibiotika  i 2 veckor o inte bli en människa , då måste de ju rimlighetens namn undersöka vad det är . Eller har svenska sjukhuset kollapsat totalt??????? Nu mera får man vara själv sin egen läkare många gånger.Nu ska jag ta en kopp kaffe innan städruchen börjar fast jag blev så lat just känns ingen inspiration att börja, men läste att Anki skulle också städa o damma, så då får jag väl börja med det nu.Jäkla kompis som måste jaga mig också !

Av pirkko sundeborn - 3 mars 2008 20:05

Benny ringde nyss o var såååå stålt över sin dotter , hon hade vänt sig ett par ggr. nu ikväll, duktig tjej. Roligt när de små utvecklar sig, man blir varm i kroppen o stålt samtidigt. Bengan har nyss gått hem, dom har gjort lite i kväll lite var kväll det går framåt sakta men säkert. Det ringde 2 ggr. från en människa jag vill inte så gärna tala med, har liksom inget att säga känns det som.Men en gång staffar väl gud människor som inte varit så snälla ???????? Rättvisan ska väl fram någongång eller hur????? Det var det , nu ska fortsätta o läsa min bok den är så spännande, men man blir nästan förbannad när man läser det. Boken är verklighets baserad, man kan tycka att sånt kan inte hända men tydligen gör det. Fruktansvärt. Jag ska ta o duscha först  så jag kan riktigt sätta mig till rätta i morgonrocken o tofflorna på fötterna. Ni får ha en trevlig afton alla  människobarn . Hörs igen imorgon.

Av pirkko sundeborn - 3 mars 2008 12:29

Har nyss kommit in efter jag har varit o skottat med en hand den där jäkla nederbörden, det behöver inte komma nu heller, nu vill vi ha vår. Men jag kände att kunde inte lämna skiten till gubben när han kommer hem, dom skulle ner o greja med källaren i kväll .Så nu är det gjort. Tänkte börja att äta lite nyttigare från o med nu vågen måste vara felande på något vis har säkert häktat upp sig?????????? Eller så stoppar jag i för mycket i ena ändan o returen kanske inte ge ut lika mycket??????? Pratade med Anki i morse hon verkar ha samma fel eller o fel ??????? Vi skulle fått fotrsätta med fiskeriet så nu hade vi varit "smala tjejer förlåt TANTER"   Jag åt till lunch lite mindre iallafall en tallrik fil m. skivad päron i en fullgornsmacka m chili keso 1 skinkskiva o kaffe ooh vad mätt jag blev????????????? Det kurrar i magen så jag nästan blir rädd själv. Men det finns ju vatten va gott. Jag ska ta en promenad till affären o köper mjölk , förnya Ingvars 10 veckors lotto m.m Jag ska ringa även moster o höra hur det är med hennes svärson, om de inte har åkt till Umeå o hälsat på Reinos dotter som har fått en liten kille för 1 månad sen, hon bor ju där. Det hördes att de kanske skulle åka dit.

Av pirkko sundeborn - 2 mars 2008 22:31

Ja eftermiddag har vi ätit, klyftpotatis, fläskfile o gorgonzola sås lite söndagsmiddag. Sen la vi oss i sängen o läste Bengan ringde o bjöd sig själv på kvällskaffe de kom vid 18 tiden satt till halv tio, vi skrattade o pratade dom är väldigt lättsamma att göra med lätt för o skratta, så sen var det dax o duscha o Ingvar kröp till sängs, jag ska läsa en stund till är inte så trött sov så lång natt i natt.

+drack kaffe så sent, så då får jag väl inte sova ännu på ett tag, men natt alla människobarn o sköna drömmar.

Ovido - Quiz & Flashcards