piu

Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av pirkko sundeborn - 14 augusti 2008 21:50

Ja Jeanette o Alicia kom i förmiddags så vi åkte till blåbärs skogen , men hittade inte några men Alicia hittade kantareller hon frågade men mommo är det inte kantareller o det var det vilken unge va? Sen blockade vi halva korgen , hon var så stolt lill skruttan, jag tyckte det bra gjort av en 5 åring.Vi var borta ca 2 -3 timmar . Sen åkte vi hem o lagade middag tillsammans naturligtvis kantarellstuvning hemma gjorda klyftpotatis på söt o vanlig potatis o morötter o fläskfile , jag åt bara stuvning o potatis gott värre, Jeanette bjöd på filen, tack, det var trevligt , sen gjorde jag klappgröt innan de åkte hem för Jens ville äta det när han såg vad jag gjorde.Det är lite trevligt att göra något med sina barn o barnbarn alldeles för sällan men de har ju sitt så det inte alltid det passar in för alla.Alicia är så svullen i ögonen men det blir ju inte bättre att sitta inne, bara hon inte umgås med andra barn. Så då kan inte den andra sessan vara samtidigt, hon har också blivit så duktig  river saker o ting där hemma o häller hund vatten på golvet o.s.v det är bra det friskhets tecken att de rör på sig lill-trollet. Nu ska jag spela lite Ingvar har gått o lagt sig har inte känt sig bra på ett par dagar, säger han lite hängig men hemma kan han inte stanna för det plikten framför allt.Så resonerar han.Nu säger jag natt gott folk vi höres.

Ovido - Quiz & Flashcards